Skip to main content

Berlin goes Austin – again!

Berlin, 13 March 2024 – It’s time again: The South by Southwest (SXSW) Conference 2024 will take place in Austin, Texas, from 8 to 16 March. The event combines conferences, festivals, exhibitions, awards, events and networking to create a place to be for experts and creatives from the fields of (digital) media, music and film. Also there this year: A Berlin delegation with eight creative tech startups will immerse themselves in the colourful world of the traditional and renowned event from 9 to 14 March.

SXSW takes place every year in March – and has done so since it was founded in 1987. Originally planned and carried out as a music festival with a focus on roots rock and alternative country, the exciting combination of conference and festival is now regarded as the world’s most important event for the international digital and creative scene. This year, the following Berlin startups are taking advantage of the opportunity for exchange and networking and the prospect of exciting innovations, inspiring speakers such as Meghan, the Duchess of Sussex, Katie Couric, Errin Haines and Brooke Shields as well as a varied program:

With the motto “Expect the unexpected,” SXSW promises numerous discoveries on its website that participants can make around the event. But not only Austin, Berlin also has a lot to offer as Europe’s most important startup hub and creative metropolis. For this reason, an exclusive “Berlin Takeover” took place yesterday, 12 March, at the EL C Bar in the middle of Austin. And literally: Branded in the BERLIN LEVEL LOOK, the location radiated real capital city flair thanks to eye-catching decorations and projections designed by Berlin Partner together with Zander & Partner, which were displayed on the wall of the roof terrace. The all-day program was just as colourful. The framework for know-how transfer and exchange was provided by four panel discussions on various topics, including “Disruptive thinking: The role of technology and creativity in public innovation” or “Nighttime communities and their impact on urban landscapes”.

Moderated by Stephan Balzer (Red Onion/ TEDxBerlin) and Niko Woischnik (Tech Open Air Berlin) and rounded off by a pitch with all participants of the delegation as well as an entertaining evening program full of stand-up comedy and music, the event represented the Spree metropolis as it is: diverse, colourful, creative and always at the cutting edge. Features that it has in common with SXSW. Ergo: It’s a match!

Berlin, 13. März 2024 – Es ist wieder soweit: Vom 8. bis zum 16. März findet in Austin, Texas, die South by Southwest (kurz SXSW) Conference 2024 statt. Die Veranstaltung vereint Konferenzen, Festivals, Ausstellungen, Awards, Events und Networking zu einem Place to be für Expertinnen, Experten und Kreative aus den Bereichen (digitale) Medien, Musik und Film. Auch dieses Jahr mit dabei: Eine Berliner Delegation mit acht Creative-Tech-Startups, die vom 9. bis zum 14. März in die bunte Welt des traditionsreichen und renommierten Events eintaucht.

Die SXSW findet jedes Jahr im März statt – und das bereits seit ihrem Gründungsjahr 1987. Ursprünglich als Musikfestival mit Fokus auf Rootsrock und Alternative Country geplant und umgesetzt, gilt die spannende Kombination aus Konferenz und Festival heute als weltweit wichtigste Veranstaltung für die internationale Digital- und Kreativszene. Die Chance auf Austausch sowie Networking und die Aussicht auf spannende Innovationen, inspirierende Rednerinnen und Redner wie Meghan, the Duchess of Sussex, Katie Couric, Errin Haines oder Brooke Shields sowie abwechslungsreiche Programmpunkte nehmen dieses Jahr folgende Berliner Startups wahr:

Unter dem Motto „Expect the unexpected“ verspricht die SXSW auf ihrer Website zahlreiche Entdeckungen, die die Teilnehmenden rund um die Veranstaltung machen können. Doch nicht nur Austin, auch Berlin hat als Europas bedeutendster Startup Hub und kreative Metropole viel zu bieten. Am gestrigen 12. März fand aus diesem Grund ein exklusives „Berlin Takeover“ in der EL C Bar mitten in Austin statt. Und zwar wortwörtlich: Im BERLIN LEVEL LOOK gebrandet, strahlte die Location dank auffälliger Dekoration und von Berlin Partner gemeinsam mit Zander & Partner entworfenen Projektionen, die auf der Wand der Dachterrasse abgebildet wurden, echtes Hauptstadt-Flair aus. Ebenso bunt war auch das ganztägige Programm. Den Rahmen für Know-how-Transfer und Austausch lieferten vier Panel Diskussionen zu diversen Themen, unter anderem „Disruptive thinking: The role of technology and creativity in public innovation“ oder „Nighttime communities and their impact on urban landscapes“.

Moderiert von Stephan Balzer (Red Onion/ TEDxBerlin) und Niko Woischnik (Tech Open Air Berlin) sowie abgerundet von einem Pitch mit allen Teilnehmenden der Delegation und einem unterhaltsamen Abendprogramm voller Standup Comedy und Musik, repräsentierte das Event die Spreemetropole so, wie sie nun mal ist: divers, bunt, kreativ und stets am Puls der Zeit. Eigenschaften, die sie mit der SXSW gemeinsam hat. Ergo: It´s a match!

TeilenShare

SciFi or reality?

04.08.2022
Berlin companies introduce themselves to international talents at the Quantum Future Academy.

Read more

Funding for the capital region

01.08.2022
Eight million Euro for the future of the automotive industry

Read more

A small talk with Stefan Hoppe

14.07.2022
Interview with Stefan Hoppe, Managing Director ENERGY in Berlin & Commercial Director ENERGY MEDIA GmbH

Read more

Bonjour Paris

12.07.2022
Business delegation comprising representatives from politics, economy and culture visits Paris

Read more

BERLIN IS THE MOST POPULAR START-UP HUB IN EUROPE

08.07.2022
These are the key findings from the 2022 Startup Heat Map Report.

Read more

Premiere at the Berlin "Hoffest" courtyard festival 2022

06.07.2022

Read more